Wednesday, April 20, 2011

Resten av resan typ

Resten av resan gick finemang. Var till och med framme en hel timme tidigare än vad jag egentligen skulle varit. När jag kom till Örebro insåg jag nämligen att det gick en tidigare buss än den som stod på biljetten så jag lyckades övertala busschauffören att få åka med den istället för att sitta och vänta en timme (han var inte särskilt svårövertalad, räckte att jag frågade om det var okej så vinkade han in mej i bussen). Och jo, det blev en fulreservation avplats i Mjölby. Slängde in väskan på ett säte och sprang sen iväg och köpte en sallad på pressbyrån, och när jag kom tillbaka stod platsen jag hade valt och väntade på mej. På tal om den där sallade så fick man för övrigt två tuggummin på köpet. Det var första gången på sjukt sjukt länge som jag tuggade tuggummi.

Precis när bussen rullade förbi välkomstskylten vid infarten till Karlskoga började för övrigt ipoden (som var ställd på shuffle) spela Peter Moréns lysande "Ett land som inte är". Det var säkert en ren tillfällighet, men det kändes ändå som att det fanns någon sorts tanke bakom.

Men på tal om det så när jag först stoppade hörlurarna i öronen och slog på musik någonstans strax utanför Mjölby så kunde man nästan tro att ipoden hade fått för sig att "blanda låtar" betydde "blanda Broder Daniel-låtar". Inte mindre är tre av dom fyra första (och fyra av dom sex första) sångerna råkade vara Broder Daniel. Nu är det visserligen ett trevligt band så jag klagar inte men ändå, man undrade ju lite om det hade blivit något fel eller nåt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home