Monday, May 30, 2011

Nostalgin slog till

Tittade på Nittileaks om 1997. Blev nostalgisk. Just 1997 är på sätt och vis ett viktigt år i historien om Nicklas. 1997 var året då jag för första gången tog klivet från barndom till ungdom. Det var året då jag började titta på MTV på allvar, jag satt klistrad vid Select och kunde sitta och glo på MTV hela eftermiddagarna. Det var året då mitt musikintresse började blomma upp på allvar, även om det bör erkännas att min smak fortfarande hade drag av ett barns smak (av de videor som visades regelbundet på MTV tyckte jag exempelvis att Bloodhound Gangs "Fire Water Burn" var allra bäst, den var i grund och botten huvudskälet till att jag började titta på MTV och ZTV, man satt där och väntade på att den skulle visas) och att det ännu skulle dröja innan min smak utvecklades till vad den är idag.
Jag såg Nittileaks och jag blev nostalgisk. I stort sett allt som visades är sådant jag minns. Alla låtar som spelades minns jag att jag hörde på den tiden och har haft någon form av relation till sedan dess. Jag minns det, nästan, som igår. Det känns inte alls längesen men samtidigt väldigt avlägset. 1997, ett år av betydelse i berättelsen om Nicklas. Nästa vecka ska det handla om 1998, det är också ett viktigt i år i den berättelsen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home