Monday, June 27, 2011

Så sörjer vi ännnu en festival

Att Arvika har ställt in och kommer ansöka om konkurs är sjukt tråkigt. Jag har aldrig varit på Arvika själv så jag har liksom inte det förhållandet till festivalen, men jag tycker ändå det är fruktansvärt trist. Det är trots allt en klassisk festival, och även om den aldrig varit störst har det alltid varit en av dom mest mytomspunna.
Jag minns när jag var yngre, då var Hultsfred och Arvika dom två större festivaler som fanns. Därför har dom festivalerna och berättelserna ifrån dom i mångt och mycket varit med och format min uppfattning av vad en festival är och kan vara. Sedan har den bilden visserligen förändrats i takt med att jag fått mina egna upplevelser men det var ryktena om dessa två festivaler som gav mej mina första bilder, som lade grunden om man så vill.
Bland annat därför tycker jag det är väldigt trist att Arvika nu ställer in.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home