Tuesday, September 27, 2011

Skriver på talet

Har fått det mesta jag skulle få gjort idag gjort. Sitter dock fortfarande och skriver på talet som ska hållas imorgon. Argumenten har jag fått till känns det som men man måste ju få ihop det stilmässigt och språkligt och strukturmässigt och allt sånt också. Lär dock ha den klart bästa inledningen av alla, har lånat inledningen från ett tal av Gustav III och kommer (om jag bestämmer mig för att använda nämnda lån) börja talet lite avslappnat med "Välborne, Ädle och Välbördige, Ärevördige, Värdige! Vällärde, Äreborne, Förståndige, Välaktade, Hedervärde och Redlige! Gode Herrar och Damer, Svenske Män och Kvinnor!" (damer och kvinnor har jag dock lagt till, det fanns inte med i originalet). Lär ju göra succé.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home