Tuesday, July 31, 2012

Simning

Har i brist på annat tittat på lite simning under kvällen. Höll faktiskt på med simning när jag var yngre. Slutade när jag gick på högstadiet. Delvis för att jag tröttnade på att aldrig få flytta upp till nästa grupp. Var rätt hygglig på bröstsim faktiskt, var ofta uppemot en längd (eller mer) före resten av gruppen när vi simmade bröstsim. Tävlade dock aldrig (varför vet jag inte riktigt, men det var något som gjorde att jag inte riktigt ville vara med på tävlingarna) så hur bra jag var jämfört med andra än den grupp jag tränade med har jag ingen aning om. Övriga simsätt var jag väl sådär på, mycket för att jag av någon sorts envishet och egensinne vägrade simma frisim med huvudet under vattnet (jag kunde och hade egentligen inga problem med det, men ville liksom inte inrätta mig i ledet och göra som alla andra). Och ryggsim tyckte jag mest var lite trist, ligga där och glo upp i taket och inte veta var man är liksom. Hade jag fått köra bara bröstsim hade jag kanske hållit på längre, och det är inte utan att man fudnerar lite på hur långt det hade kunnat räckt med tanke på att jag var såpass överlägsen på det simsättet i gruppen. Fast å andra sidan hade jag nog lessnat för eller senare ändå.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home