Monday, December 17, 2012

Blev en utflykt

Tog en tur till IKEA på eftermiddan. Köpte knappcellsbatterier till morsan och farsan. De ringde häromdan och undrade om jag kunde göra det, och eftersom jag ändå inte har så mycket för mig sa jag att jag kunde det. Faktiskt bara andra gången någonsin jag varit på IKEA i Kalmar, trots att jag bott här i nästan fyra år. Att jag itne varit där fler gånger beror dels på att jag inte behövt handla något där, men också att det är lite småkrongligt att ta sig dit utan bil hemifrån mig. Det går visserligen bussar, men de bussar som passerar IKEA stannar inte här i närheten utan man måste antingen byta buss eller promenera till giraffen och ta bussen därifrån. Inget av det är visserligen jättekrångligt, men det blir ändå en barriär liksom. Men med det sagt gick det ändå smidigt att sig dit, jag hittade det jag skulle ha och fick utöver det jag skulle ha även med mig servetter och älgpasta.

Nåväl, nog om det. När jag kom hem igen upptäckte jag att jag hade missat den briljanta filmen Atalntäventyret som visades som matiné idag. Hade jag vetat att den visades hade jag nog tagit IKEA-utflykten imorgon istället. Dock har jag ju sett filmen i fråga förut så någon katastrof är det ju trots allt inte att jag missade den, även om jag naturlgitvis gärna vill se den igen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home