Sunday, December 16, 2012

Slapp söndag

Har varit en rätt vanlig, slapp söndag idag. Tog en promenad till coop för att köpa julklappsetiketter men det är ungefär det enda jag gjort.

Lyssnade lite på musikhjälpen medan jag bläddrade igenom tidningen och en tanke slog mig. Eftersom det finns en del som gnäller över att deras låt inte blivit spelad, hade det då itne varit smartare att spela fler olika önskningar istället för att spela Ain't No Mountain High Enough tio gånger? (faktum är att just den låten spelats så många gånger att jag medvetet avstått från att önska Funk Brothers superbt svängiga instrumentalversion av låten ifråga).
Men vad har jag då önskat i år? Blev två önskningar den här gången, dels Jimmy Ruffins It's Wonderful (To Be Loved By You) i början veckan och dels Saint Etiennes I've Got Your Music i fredags. Vad jag sett av den publicerade låtlistan har tyvärr ingen av dem spelats, men förhoppningsvis gör pengarna nytta.

Nu ska jag öppna en flaska lyxmust och titta på Allt för Sverige.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home