Thursday, December 20, 2012

Lyckad resa och annorlunda arrangemang

Resan gick bra. Inget var försenat. Finns inte mycket att säga om det egentligen. Dock insåg jag under eftermiddagen att jag glömde ställa fram mitt julpynt innan jag åkte. Nu är det visserligen inget avancerat julpynt (två ljushållare) men ändå. Brukar ställa fram det kring mitten av december, men i år har jag alltså lyckats glömma bort det. Nåväl, får ävl ställa frma det när jag kommer tillbaka, då är det ju åtminstone lite jul kvar.

Eftersom både jag och min syster är här och att morsan och farsan dessutom bytt sovrum under hösten är arrangemangen kring rummen lite annorlunda än det brukar vara. Jag kommer sova i det rum som tidigare var morsan och farsans sovrum medan jag är här. Det har fördelen att tv:n står där. Nackdelarna är dels att det inte finns något skrivbord (rätt liten nackdel eftersom jag istället kommer kunna sitta i en skön fåtölj och surfa), men framförallt att internetuttaget där inte fungerar för tillfället. Det har lett till att jag i skrivande stund istället sitter i vardagsrummet. En helt okej lösning för stunden, men inget som fungerar långsiktigt. Men det ska nog gå att hitta någon bra lösning på det också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home