Monday, June 03, 2013

Om måndagen

Ringde min tv-leverantör idag. Dels för att beställa en ny fjärrkontroll (på den jag ahr fungerar inte ok-knappen längre, och ett par andra knappar måste man trycka rätt hårt på för att de ska funka), och för att påtala för dem att det varit mycket störningar senaste veckorna och att de därför allt får dra av lite på nästa faktura. Att beställa en ny fjärrkontroll gick sådär, eller inte alls rättare sagt. Visade sig att de inte har kvar den box jag har och därför fanns heller inga nya fjärrkontrollen att beställa. För att få en ny fjärrkontroll skulle jag bli tvungen att byta box och det känns ju som att det är lite bökigt med tanke på att jag inte vet om jag överhuvudtaget bor kvar här om ett par månader. Så det fick vara för nu. Det andra ärendet gick bättre. Jag hade tänkt att det skulle dra av kanske en 50-lapp eller så, men det slutade med att hon la in en frimånad. Det lönar sig uppenbarligen att påtala brister och kräva sin rätt som konsument.
Kan dock sluta med att jag måste byta box ändå, för kundtjänsttjejen (som var väldigt trevlig och proffsig, trots att hon envisades med att nia mig) tyckte att jag ska prova att installera om boxen och prova med en annan antennkabel för att se om störnignarna försvinner. Och blir det inte bättre då så ska jag byta box för att se ifall det är boxen det är fel på. Och är det sen inte boxen det är fel på ska det gröas en felanmälan och ja, ni hör ju. Inte helt okomplicerat helt enkelt. Men de ska hur som helst ha all heder för att de tog mina synpunkter på allvar och utan större knot gick med på att dra av lite på kommande avgifter. Är ju inte alla företag som är så smidiga att ha att göra med direkt.

I övrigt har stora delar av dagen ägnats åt att sitta på uteplatsen. Klev ut där på tidiga eftermiddan, läste tidningen och sippade på ett glas rosé. Satt sen kvar till sexdraget då jag gick in och gjorde mat. Var dock fortsatt skön temperatur så efter maten klev jag ut igen och blev sittande till strax före halv tio. Rätt gött om jag får sägat själv.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home