Thursday, December 25, 2014

Aftonen blir dagen

Efter den sista skinkmackan, det traditionsenliga spelandet av sällskapsspel och det lika traditionsenliga sitta vid köksbordet och tjöta tills läggdags är så julaftonsfirandet över. Vissa skulle kanske säga att julfirandet är över, men även juldagen och annandagen bör ju räknas in i julfirandet, även om julafton är den största firardagen.

Det har varit en fin julafton. God mat, gott sällskap, fina julklappar. Är himla nöjd med mina julklappar. Varenda en av dem. Exakt vad jag fick orkar jag inte gå in på nu, det tar vi imorrn eller så istället, men det var fina saker. Inslagna i fina paket. En del lite halvt väntade, en del helt oväntade. Men ja, det tar vi imorgon som sagt.
Tror även att övriga i julfirarsällskapet var nöjda med sina julklappar. Det verkade så. Och det tycker jag är himla härligt. Och riktigt hur jag ska fortsätta det här resonemanget vet jag inte. Får skylla på att klockan är mycket och att jag börjar bli ganska trött.

Julaftonen är över. Imorgon är det juldagen. Då blir det Viva Hate.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home