Monday, December 22, 2014

Julstarten

Den där snön som föll igår kväll blev inte liggandes kvar. Som väntat får man väl nästan säga. Redan när jag gick och la mig sent igår kväll/natt hade det mesta smält bort. Trist. Hade varit fint med en vit jul. Men enligt vad jag sett verkar det bli minusgrader åtminstone. Alltid något. Bättre det än 4-5 plusgrader och grådask som det varit några gånger.

Idag har väl annars julsäsongen börjat så smått. Promenerade ner till morsan och farsan under eftermiddagen för att nu tillbringa några dagar här över jul. Även fast jag för tillfället bor i samma stad känns det lite som att det hör till att komma hit ett par dagar före jul och vara med på det sista julstöket. Klä granen och ställa upp alla tomtar förmiddagen den 23:e. En hetsrunda på stan imorrn för att få tag på det sista som behöver handlas. Någon av TV:s uppesittarkvällar (oftast Bingolottos) imorgon kväll. Ja, det där som hör till de sista dagarna innan jul helt enkelt. Hur länge jag blir kvar här återstår att se, men lär nog bli över juldagarna i alla fall. Så länge det finns julmat kvar kommer jag antagligen vara här. Sen får vi se. Och skulle jag behöva ett lufthål är det ju inte längre än att jag kan knalla hem till mig en sväng. Kommer nog faktiskt svänga förbi min lägenhet en kortis på julafton och slå på blinkfunktionen på ljusslingan jag har på balkongen. För är det någon gång det ska blinka så är det ju på julafton.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home