Thursday, January 22, 2015

Projektet fortskrider

Började läsa fjärde delen av På spaning efter den tid som flytt idag. Inledde fas fyra av projekt Proust om man så vill. Fann tredje delen ganska toppen, så jag känner mig peppad inför del fyra. Siktar på att ha hunnit läsa klart den innan jag ska till Göteborg i slutet av februari. Sen är tanken att läsa del fem under våren, och del sex efter sommaren. Kan bli så att jag även hinner läsa den sjunde (sista) delen under hösten, men som det ser ut just nu räknar jag med att läsa den i början av nästa år. Att det blir så pass utdraget beror dels på att det inte är några böcker man direkt plöjer igenom på några dagar, utan de tar sin tid att läsa, men också att jag gärna tar ett litet uppehåll mellan varje bok för att hinna reflektera och låta dem sjunka in ordentligt (och för att man har massa annat man också vill hinna läsa). Och då hinner man ju dessutom gå och bli riktigt sugen på att hugga in på nästa del under tiden.

Annars har gårdagens snöande fortsatt lite grann idag. Så nu har vi ett riktigt fint snötäcke/snölandskap här. Rätt underbart om ni frågar mig. Man vill ju ha snö på vintern. Snö och kallt. Helst så kallt att det blir att gnissla sådär himla gött under skorna. Men för nu är jag mer än nöjd med att vi har snö. För det har vi sannerligen inte blivit bortskämda med den här vintern.

Idag skulle för övrigt Thor Modéen ha fyllt 117 om han  hade levt (vilket i och för sig vore osannolikt att han skulle göra även om han inte hade dött när han dog med tanke på att han i så fall ju varit 117). Det har jag firat med att titta på några av hans gamla reklamfilmer. Strålande tider, härliga tider.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home