Friday, January 16, 2015

Datorproblem. Igen.

Har blivit nåt fel på min dator (igen, tycker jag haft mycket problem sista typ året). När jag satte mig här i morse och skulle logga in var bakgrunden på skrivbordet utbytt, och jag fick ett felmeddelande om att jag loggats in på en temporär profil. Kort uttryck kommer jag alltså inte in på min vanliga inloggning, utan jag hamnar hela tiden på en tillfällig inloggning där inga inställningar eller så sparas, och de program och dokument och så vidare som jag vanligtvis har finns inte. Pratade dock med en datorkille på morsans jobb, så jag kom åt och kunde spara ner mina dokument och filer på min externa disk. Enligt honom beror det på att min profil på något sätt är trasig, men exakt hur man fixar det hade han inte i huvudet utan rådde mig att söka runt lite. Har ett par grejer jag ska prova, men det har jag dessvärre inte riktigt haft stunder till under dagen. Hade tänkt göra det nu, men nu fick jag precis sms av en kompis som undrade om jag är sugen på att ta några öl. Det är jag så klart, så datorfixandet får vänta för nu måste jag slänga i mig lite mat och tvätta ur håret och lite sånt innan han dyker upp.
Men vem vet, med lite tur kanske han vet (eller i alla fall har någon idé om) hur man fixar det här datorproblemet.

Drygt som fan med datortrubbel hur som helst, mest för att man ju är rätt beroende av en fungerande dator, och man blir ju lite nojig över att något ska paja rejält när det börjar bli lite krångel och inte funkar som det ska. Och så är det ju rätt segt att behöva göra om alla inställningar varje gång jag slår på datorn.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home