Friday, July 10, 2015

Såg om

Såg om Den där Mary när den visades på tv nu ikväll. Var väldigt länge sedan jag såg den sist, så hade i stort sett glömt bort hur rolig den är. Känns som att jag måste se om fler filmer som jag inte sett på minst tio år, men som jag har ett svagt minne av är riktigt bra.

I förmiddags ringde farmor och frågade om jag kunde åka till Degerfors och hämta min farbror vid tåget ikväll. Jag brukar ställa upp när folk ber mig om sådant, men den här gången sa jag nej. Ska jag dra iväg och göra sådant en fredagskväll vill jag ha frågan åtminstone dagen före. Faktiskt.

Senare på eftermiddagen fick jag ytterligare ett telefonsamtal med en förfrågan. Fast då var det en förfrågan om information. En god väns svägerska har tydligen blivit antaget till LNU i Kalmar, så min gode vän ringde och frågade lite om hur det funkar med boende där nere. Vet inte om jag var till superstor hjälp, men jag svarade så gott jag kunde. Kom på lite mer här under kvällen som kan vara bra att veta, men det får jag väl messa över imorrn eller nåt.
Men fan, studentboende i Kalmar kan vara lite lurigt faktiskt. Man måste vara kobrasnabb när lägenheterna släpps på hemsidan. Men jag hoppas att hon får tag på något bra. Kalmar är en trevlig plats att bo på. Fint, gång-/cykelavstånd till det mesta, bra uteställen, Popidyll, oproportionerligt många snygga människor (i alla fall när jag bodde där, men det har nog inte ändrats nämnvärt på knappa två år). Damn, jag saknar Kalmar.

På tal om något helt annat går mitt lilla skrivprojekt oförskämt bra just nu. Både på så sätt att jag får mycket gjort och att det som blir gjort håller bra kvalitet. Bara för det lär väl datorn krascha precis innan det är färdigt. Hej optimist.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home