Saturday, July 11, 2015

Fin present

I förmiddags fick jag tre fina gamla vinylskivor i present. En Hemmets Hätold-utgåva med Ungdomens Kväll i Örebro (Hemmets Härlod gav ut mycket bra på sin tid), ett väldigt finskt 70-talsalbum med  Tumba Tamminen (går nog inte att se mer 70-talsfinsk ut än Tumba Tamminen) och en skiva med en käck Österrikisk orkester. Mycket, mycket fin present.

Lite senare gick jag till Spongs och köpte några böcker, så jag har något att läsa framöver. Hade tänkt köpa en eller kanske två, fast de hade köp fyra betala för tre, så det blev fyra. Eller egentligen fem, för jag hittade en Novellix-utgåva med en novell av Proust som också fick följa med hem. Den läste jag faktiskt här under tidiga kvällen. Helt ok, men inte lika bra som På spaning efter den tid som flytt. Kändes som att han kunde ha jobbat lite mer på slutet av novellen, det var som att det tog slut lite mitt i på något sätt. Nu var det mest som att huvudpersonen blev avståndsförälskad i en snubbe, sen såg hon honom inte på länge för att han reste bort, och så blev hon deppig och så tog det slut. Men Prosut är alltid Proust, så ändå helt ok som sagt. Väl värt sina 30 eller 40 spänn eller vad det var den kostade.

Resten av kvällen har jag ägnat åt att lyssna på musik och druckit vin. Och längtat efter ett dansgolv, helst ett med indie. Har inte dansat på dansgolv sedan Berlin.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home