Thursday, July 23, 2015

Shoppat

Var iväg och handlade ingredienser inför långkok idag. Dels till en bouef bourguignon, dels till en lite improviserad gryta som kan bli typ vadsomhelst. Så det ska jag väl ägna helgen åt är tanken. Ska bli spännande.

Kom även hem med ett par nya skor. Har behövt nya svarta skor, nya gympaskor och nya (vinter)kängor rätt länge nu. Framförallt de två förstnämnda (kängorna pajade först veckan före midsommar). De enda hela skor jag haft på sistone är mina mockaskor, och de vill man ju inte använda om det är blött ute. De jag hittade idag var ett par svarta skinnskor. Lite för mjuk sula egentligen (jag gillar när det låter när man går), men klart snygga. Sköna att gå i också. Titta även efter gympaskor/sneakers, men hittade inget som kändes rätt. Så det får bli ett senare inköp således.

Har även läst ut ytterligare en bok idag, och så tja, vardagsgrejerna jag haft att göra har flutit på fint. Så, bra dag helt enkelt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home