Friday, October 30, 2015

Lugnet före stormen

Har fortsatt städningen inför helgen. Gjort rent köket och dammsugit. Nu får det vara färdigstädat. I övrigt en ganska lugn fredag.

Morgondagen däremot kommer inte vara särskilt lugn, utan då kommer jag ha en del att göra. Ska göra mat till kvällen så jag ska dra igång en gryta på förmiddagen, och sen har jag tillbehör och grejer som ska fixas lite innan folk dyker upp. Sånt har ju en tendens att ta en del tid i anspråk. Dessutom är det massa andra förberedelser som behöver göras, plus allt det där man har att göra ändå om dagarna. Så risken finns att det kan bli lite jäktigt på eftermiddagen. Men jag har ju valt det själv, och överlag är det ju rätt roligt att förbereda ett litet kalas. Mitt största problem blir nog att se till så att alla får plats att sitta och äta, men det lär lösa sig på något sätt.

På tal om något helt annat sågade de ner buskarna vid cykelstället här utanför i förmiddags. Det kan ni ju anteckna om ni tycker sånt är spännande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home