Friday, October 23, 2015

Fredag med läsning

Finns egentligen inte så himla mycket att säga om den här dagen. Det har på det hela taget varit ganska lugnt. Läste ut ännu en bok dock, så nu måste jag snart knalla ner till bokhandeln och skaffa mig lite nytt att läsa. Under helgen kan bli lite svårt att hinna, och på tisdag fyller jag år, så på onsdag kanske kan bli bra. Måndag skulle man kunna tänka sig i och för sig, men då visas Första divisionen som matiné på eftermiddagen, så då känns det tveksamt om jag orkar gå iväg efter den (går jag före blir det bara stressigt, att botanisera bland utbudet och välja vad man ska ha kan ju ta ett tag).

24 böcker har jag för övrigt kommit fram till att jag har läst hittills i år, så jag kommer landa på ett snitt på lite över två böcker i månaden. Det känns som ett helt ok snitt. Kurslitteratur borträknat är det ganska många år sedan jag fick så pass mycket läst på ett år. Känns skönt att ha hittat tillbaka in i litteraturen på allvar. Blev ett litet uppehåll där under studieåren. När man ägnade hela dagarna åt att sitta och läsa kursböcker kände man sig liksom inte skitsugen på att sätta sig med en bok när man hade pluggat färdigt för dagen. Sedan har det tagit ett tag att få upp tempot igen. Men nu känner jag att jag är på banan. Blir spännande att se vad jag kan hitta för bok härnäst.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home