Saturday, July 30, 2016

Ser klart

Tvättade fönstren idag. Högst oplanerat. Det var farsan som ringde och erbjöd sig hjälpa till eftersom jag för ett tag sedan råkade nämna att det kanske kunde vara dags. Det var faktiskt lite bökigare än man skulle kunna tro. Delvis såklart eftersom jag inte gjort rent fönstren sedan jag flyttade in och att de således var grymt skitiga. Men också för att för något år sedan var de här och sprayade på någon sorts rengöringsmedel på fasaden. Det där hade lagt sig som en hinna av fett på fönstren som var snudd på omöjlig att få bort. Till slut blev resultatet dock ändå bra. Inte perfekt, men tillräckligt bra. Och ja, det blev grymt stor skillnad mot innan. Inte riktigt som när man tar på sig ett par glasögon, men tänk er känslan av att ha haft glasögon med lite för dålig styrka ett tag och sedan byta till ett par med exakt den styrka man behöver. Lite så.

När fönsterputsningen var färdig gjorde jag som brukat göra de senaste dagarna. Jag satte mig på balkongen och läste och blev sittande tills det blev oskönt. Snart halvvägs in i Varg bland vargar nu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home