Thursday, July 07, 2016

Småjox, balkong, funderingar

Fick en del småjox gjort i förmiddags. Sedan tillbringade jag eftermiddagen på balkongen tills jag vid sjudraget blev hungrig ungefär samtidigt som solen gick i moln och det började dra kallt och jag således passade på att gå in. Växlade lite mellan att sitta och läsa (har tagit mig an Gökboet som av högst oklar anledning stått oläst i bokhyllan sedan jag köpte den på bokrean 2005) och att hänga vid räcket och fundera på livet och konsten och kärleken, sådär som man gör emellanåt. Kanske mest de första två dock då kärleken, i alla fall den romantiska typen, för närvarande lyser  med sin frånvaro i denna min tillvaro. Fast å andra sidan är det väl ofta då man funderar mest på den så jag vet inte. Nåväl, vet i alla fall att jag ett tag funderade på det meningslösa i att arbetsförmedlingen vill att man ska söka ett visst antal jobb i månaden. Bättre att lägga ordentligt med tid och kraft på att skriva en riktigt bra ansökan än att masskicka 300 ansökningar med ett trött standard-pb där man på sin höjd ändrar företagets namn i första stycket. För fakta: du får inte (ett hyfsat kvalificerat) jobb med trötta standard-pb:n. Du måste anstränga dig för att visa varför just du är rätt person för den aktuella tjänsten. Kvalitet före kvantitet, en bra chans är bättre än tio dåliga.

Under kvällen har jag tvättat håret och sedan suttit och läst. Helt okej kväll.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home