Friday, July 08, 2016

En sommarfredag

Har egentligen haft en ganska lugn dag. Vardagsfixet på förmiddagen, en promenad, läste ut Gökboet. Under andra halvan av eftermiddagen blev det balkongsittande, vilket jag inte riktigt trodde det skulle bli tidigare på dagen när det var mulet och typ regnkänsla. Men det blev det. Satt där och läste tidningen och drack vin och hade det fint sådär i största allmänhet. Kvällen har jag väl mest ägnat åt att lyssna på musik och låta tankarna vandra. En inte helt oangenäm kvällssyssla får tillstås. Har genom åren för övrigt fått många av mina bästa idéer och fattat många av mina bästa/viktigaste beslut när jag ägnat mig åt den aktiviteten.

Är det bara jag eller är det ganska varmt här inne just nu? Fast vid närmare eftertanke spelar det ju ingen roll vilket eftersom det ändå bara är jag som är här.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home