Monday, April 10, 2017

Påskgodiset väntar i skafferiet

Knallade iväg till Maxi och köpte på mig lite påskgodis. Annars har jag typ tittat ikapp lite grejer jag missade under helgen. Hämtat ut ett paket. En bok jag tänkte köpa på min lokala bokhandel i fredags men som inte fanns, så jag gick hem och beställde den. I affekt valde jag det dyrare fraktalternativet för att jag ville ha boken så fort som möjligt. Överhuvudtaget var eftermiddagen i fredags klart sådär. Boken fanns inte. När jag klev in på banken för att sätta in pengar i automaten stod en dam före mig i kön som tog sjukt lång tid på sig. Och när hon var färdig stoppade hon in kortet i automaten igen och började om. Eftersom jag redan var småless eftersom boken inte funnits tappade jag tålamodet och gick till Willys och systemet istället för att stå och vänta. När jag kom till systembolaget var ölen jag skulle ha, naturligtvis, slut. När jag sedan kom tillbaka till banken, då stod samma dam så klart fortfarande kvar. Jag hade inte riktigt flytet med mig där. Blev i ärlighetens namn ganska grinig. Sedan kom jag hem och insåg att det fanns de som hade en betydligt värre fredagseftermiddag än så. Milt uttryckt.
Dagens inköp av godis gick hur som helst helt utan problem. Yay för det.

Funderar förresten på om jag kanske ska slänga ihop en parfait till påsk. Vad kan man i så fall smaksätta den med som känns påskigt?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home