Thursday, June 29, 2017

Konsertkväll

Var och tittade på Tomas Andersson Wij ikväll. Det var bra. Bra och fint. Gitarr, piano och sång. Avskalat och vemodsvackert. Att scenen låg en bit ut i vattnet (plus att en stor del av utrymmet togs upp av folk som tagit med sig campingstolar, herregud skärp er) gjorde väl dock att det inte blev riktigt så intimt och nära som det hade kunnat bli. Lite synd också att vi inte fick höra varken Blues från Sverige eller Sturm und drang. Visst kan de, kanske framförallt den förstnämnda, ses som något uttjatade, men det är ju förbannat bra låtar. Men det är en randanmärkning, som helhet var det en synnerligen trivsam och fin stund nere vid stranden.

När jag sedan kom hem fungerade inte mitt bredband. Drygt. Ägnade istället en liten stund åt att läsa igenom en text jag började skriva på i höstas men som legat och vilat sedan dess. Den var ganska bra. Bättre än jag mindes den. Helt klart något som det går att bygga vidare på. Den har potential.

I eftermiddags satt jag i solen och läste. Det var skönt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home