Sunday, June 25, 2017

Jävla Chile

Ingen sensationell dag på något sätt. Snarare har dagen följt det gängse söndagsmönstret. Visade morsan hur hon använder telefonen ihop med bilen, det är väl det enda som ligger någotsånär utanför det normala. Typ på ett ungefär i alla fall.

Nu upptäckte jag precis att jag var snubblande nära tolv rätt på tipset. Det hade bara behövts två ynka mål till. 13 var längre bort (där hade jag tippat kryss i en match som slutade 5-2), men tolv var så oerhört nära. Chile och något mer lag vilket det nu var hade behövt göra varsitt mål till så de vunnit istället för att kryssa. Det var allt som hade krävts. Nu slutade det på tio rätt. Förvisso tangerat personbästa, men vad gör det när det inte blir någon utdelning?
Jävla Chile. Det var andra gången den här veckan de förstört ett spel för mig. Bara häromdagen hade jag ju spelat på att de skulle förlora mot Tyskland, men då lyckades de jäklarna få till oavgjort. Ska aldrig mer läsa Neruda.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home