Saturday, June 24, 2017

Lite slö

Satt uppe rätt länge igår så jag har känt mig ganska trött och seg större delen av idag. Champagne, chansons et chocolat har det dock blivit (well, spumante, chansons et chocolat om vi ska vara nogräknade). En så tung tradition ruckas inte på bara för att man råkar vara lite slö.

Men på det stora hela har dagen varit rätt lugn. Tog en tur ner till Willys för att köpa makaroner, och det är väl det jag gjort som kan räknas som en aktivitet. Gjorde en fett god pasta till middag. Improviserade en liten sås med det jag hade hemma, så det blev vitt vin, vitlök, en halv buljongtärning, ädelost, syrad grädde, salt (men bara lite, osten har ju ganska mycket sälta), peppar och en nypa basilika. Rörde ihop den med papardelle. Galet enkelt och smakade alldeles utmärkt.

Vad som händer imorgon vet jag inte. Det får vi helt enkelt se då. Nu ska jag hur som helst hälla upp den sista skvätten spumante och leta upp en sång som kan bli kvällens franska.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home