Friday, June 16, 2017

Uteblivet väder

Det var sagt dagsregn. Så sent som strax innan jag gick och la mig igår visade prognosen på många millimeter och så gott som ihållande regn större delen av dagen. Resultatet? Inte en droppe. Molnigt, javisst. Men inte utan att solen vid ett par tillfällen bröt igenom. Det är inte så att jag vill ha regn och rusk, men när det hela veckan sagts regndag och det också är vad man rent mentalt ställt in sig på, då blir man nästan lite besviken. Hade föreställt mig att kura i soffan och äta choklad medan regnet stilla smattrade mot fönsterblecket. Så blev det då inte riktigt. På gott och ont antar jag. Det mesta som händer sker ju på gott och ont.

Just nu är det ganska varmt här inne. Får nog ställa balkongdörren lite på glänt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home