Wednesday, August 16, 2017

En vanlig dag i augusti

Kan inte påstå att det hänt särskilt mycket. Besökte Willys och Systembolaget för att köpa makaroner respektive ett par öl. På ett av ställena handlade jag av en av mina favoritkassörskor. En mycket söt tjej som jag säkert hade kunnat bli intresserad av om det inte vore för att jag är ganska säker på att hon inte är singel. Det där med att fastna för tjejer där jag har förlorat redan från början känner mig liksom ganska färdig med. Så jag nöjer mig med att konstatera att hon är en favoritkassörska för att hon alltid är glad och trevlig och aldrig låter sådär trött och slentrianmässig som kassapersonal ibland kan göra. Och nu hoppas jag att hon inte vet vem jag är, läser det här och förstår att det är henne jag pratar om för då blir det ju himla pinsamt och jobbigt nästa gång det är hon som sitter i kassan när jag kommer dit. Att något enda av de rekvisiten uppfylls är i och för sig högst osannolikt, men man vet ju aldrig.
Resten av dagen har jag ägnat åt den mycket trevliga sysselsättningen läsning. Det händer ju lite då och då att jag gör det. Ganska ofta till och med. Läsning, böcker, litteratur. Så mycket torftigare och gråare livet vore utan det.

Vad morgondagen kommer fyllas med återstår för övrigt att se.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home