Sunday, October 22, 2017

Körig helg

I fredags var jag ute. Det var trevligt. Igår åt jag middag hos morsan och farsan med anledning av att farmor skulle få möjlighet att gratulera min syster på 30-årsdagen, samt för att min syster lite sådär i förväg skulle gratulera såväl mig som min far på vår födelsedag (han och jag fyller ju som bekant år på samma dag). Hade egentligen bara tänk gå dit och äta och fika och sedan gå hem och ta en allmänt lugn kväll. Fast så drogs det fram fotoalbum och grejer så jag lyckades inte ta mig därifrån förrän kockan var omkring halv två. Så en händelserik helg med andra ord.

Söndagen har dock varit jämförelsevis lugn och som söndagar för det mesta brukar vara. Känner mig just nu lite småtrött. Är väl helgens aktiviteter som frestat på antar jag. Till vecka händer också en hel del. Imorgon ska jag på ett möte, på tisdag har jag tvättdag, onsdag är det hockey, torsdag behöver jag handla lite jox jag behöver till helgen, på fredag fyller jag år, på lördag har jag födelsedagsfest. Kommer faktiskt baka och greja lite till festen, så det blir spännande att se hur det går. Tänkte göra punschrullar och madeleinekakor och lite sådär. Och någonstans mitt i alltihop tänkte jag nog faktiskt försöka klämma in en sväng till min lokala bokhandel också. Återstår att se när jag tycker mig ha tid till det.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home