Wednesday, October 11, 2017

Ändrade planer

Den här dagen blev väl inte riktigt som jag hade tänkt och planerat. Hade tänkt att jag skulle få iväg en jobbansökan eller två i förmiddags, ta min promenad och sedan ha en ganska chill läsdag. Istället fick jag gå ner till morsan och farsan för att hjälpa dem att maila iväg en grej från deras telefon. Det borde gå fort, men naturligtvis fungerade det inte så smidigt som det skulle. Bilagan var för stor för att kunna skickas utan wifi, och det har inte mina föräldrar hemma hos sig. Så då fick jag springa upp till torget för att snilla till mig lite fri wifi, och väl där visade det sig att bilagan var för stor för att skicka överhuvudtaget. Så då fick jag testa ett gäng andra lösningar som inte heller fungerade, och så slutade det med att jag var tvungen att ge upp. Hade naturligtvis kunnat föra över de aktuella filerna till dator och maila det den vägen, om det inte vore för att usb-sladden till mina föräldrars telefon antagligen låg i morsans väska. Så det sket sig kan man säga.
Efter det fick jag kila upp till farmor en sväng, för hon hade ringt på förmiddagen och ville att jag skulle komma upp ett tag. Så då blev jag sittande där en stund. Och jodå, visst var jag tvungen att agera lite telefondoktor när jag var där. Igen. Nu hade hon på något sätt lyckats radera mailappen, så det blev ett jäkla joxande att dels få tillbaks den och sedan lyckas logga in henne igen. Verkligen jättebra idé att hon skulle skaffa en iphone. Hur som helst. När jag sedan väl kom hem igen var det i stort sett redan dags att börja med kvällsmaten, så då hanns det ju inte med så mycket av varken det ena eller det andra.

Fast efter maten kunde jag i alla fall sätta mig och läsa en liten stund. Alltid något.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home