Friday, November 17, 2017

Kluven värvning

Johan Wiklander till BIK alltså. Kan inte säga annat än att jag är kluven inför den värvningen. Väldigt kluven.
Sportsligt sett kommer han säkert kunna bidra, även om man sett till var han befinner sig i karriären naturligtvis inte kan räkna med att han kommer spruta in poäng som någon frälsare. Det är det där andra som skaver. Sveket.
Jag är nog inte ensam i supporterleden om att fortfarande inte ha förlåtit honom för att han valde Örebro 2010. Under föregående säsong hade han bett om att få komma till BIK men då var det inte görbart. Under den sommaren låg en återkomst till BIK i luften. Det var nära. Så på slutet kom Fahlander och viftade med sedelbuntarna och så skrev han på för Örebro istället. Den värsta rivalen. Det lag mot vilket man som BIK:are känner grundlig och noggrann avsky och förakt. Sedan  den dagen har Wiklander varit något av ett rött skynke. En paria, en judas, ett rövhål. Och nu spelar han plötsligt i BIK. Inte konstigt att det känns förjävla kluvet. Jag hoppas att han ska vara bra och bidra till att BIK klättrar i tabellen, och jag kan omöjligt tycka illa om någon spelare i BIK. Men säg såhär, han kommer behöva vara något förjäkligt överjävla skitbra för att jag ska kunna ta honom till mitt supporterhjärta.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home