Tuesday, April 17, 2018

Läsande dag

Får vara lite tråkig och enformig och säga att jag haft en ganska lugn och skön dag. De vanliga morgonrutinerna följdes av en bra promenad, och sedan har jag ägnat huvuddelen av eftermiddagen och kvällen åt att ligga på soffan och läsa. I alla fall bortsett från den stund det tog att fixa mat och äta och så.

På grund av orsak och viss något nedslående information som slumpartat nådde mig sent i går kväll har jag stundtals under dagen nog varit en aning ofokuserad och disträ. Ska inte tråka ut ur med detaljer, men man kan nog säga att nattlivet här i stan just blev en smula tråkigare.

Imorgon ska jag hur som helst ut till Storängen igen. Kanske för sista gången. Min tid där går nämligen ut efter den här veckan, och sedan vet jag just nu inte exakt vad som kommer hända. Förhoppningsvis vet jag mer efter mitt möte med Arbetsförmedlingen på torsdag.
Om det nu är min sista gång där ute imorgon borde jag kanske bjuda på kakor eller nåt. Bara för att. Fast jag har inte kommit ihåg att baka något så det får vara. Hade det däremot varit min sista dag för att jag hade fått ett jobb och kunde säga so long suckers, då hade nog definitivt varit kakläge.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home