Sunday, August 26, 2018

Överraskande återbäring

Var ute igår. Det var kul. Nog om det.

Idag fick jag en trevlig överraskning när jag plötsligt fick reda på att jag av oklar anledning fått 2000 i skatteåterbäring. Fick tydligen in pengarna på kontot redan för ett par veckor sedan, men jag har inte behövt logga in på banken på ett tag så det hade jag helt missat. Men gött ändå. Överraskande extracash tackar man ju inte nej till. Och tänk, hade jag bara ögnat igenom brevet från skatteverket lite slappt hade jag antagligen aldrig ens vetat om de där extra pengarna. Jag hade nog bara sett saldot när jag loggar in för att betala något och tänkt att jag gjort över med mindre pengar än jag trott under månaden. Om jag ens noterat att saldot var lite högre än vanligt vill säga. Så länge jag vet att det finns lite marginal att ta av har jag ju sällan superkoll på det exakta beloppet på kontot.

Utöver den trevlig överraskningen har det varit en lugn söndag. Typ gjort vad jag brukar göra på söndagar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home