Wednesday, June 26, 2019

Gångsport

Haft en lugn och vanlig dag. När jag promenerade ner till stan var det en kille som varje gång jag höll på att komma ikapp eller passera honom ökade på stegen i några meter, som för att han minsann skulle ligga före. Fick lite känslan av att han i sitt huvud gjorde det till en tävling. Jag har svårt att inte roas en smula av det; det där ungdomliga, nästan hormonstinna självhävdelsebehovet. Skulle jag springa på samma person igen vete katten om jag kommer kunna hålla mig ifrån att jäklas lite med honom och lägga mig till med högre tempo än jag gjorde idag.

Annars har jag i huvudsak mest suttit och läst. Läser Carsten Jensens Den första stenen för tillfället. Än så länge, har kommit knappt halvvägs, tycker jag att den är bra. Ska bli intressant att se vart det tar vägen.

Tror för övrigt att det är dags trimma mustaschen en smula. Den börjar bli lite lång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home