Thursday, June 20, 2019

Lär bli trivsamt

Midsommarafton imorgon alltså. Kommer nog inte fira på något särskilt sätt. Har ju egentligen inte gjort det de senaste åren. Det där med fester på midsommar försvann ju lite när vännerna började lägga sig till med familjer och skiftjobb och allt vad det är, och vi har egentligen inte haft några särskilt starka midsommartraditioner i familjen heller sedan jag var barn och vi brukade vara hos mormor i stugan vid Lersjön. Så det blir högst avslappnat och opretentiöst. Kommer spela spellistan jag publicerade tidigare idag, kanske dricka lite champagne eller någon lättgrogg. Har ju min ganska nyinstiftade tradition med champagne, chansons et chocolat vid midsommar, så får se om jag tar det imorgon eller på midsommardagen. Det brukar ju kunna variera lite. Får visa sig imorgon vad jag känner för helt enkelt.

Trevligt nog har vi faktiskt sluppit åska idag. Det trodde jag faktiskt inte när jag tittade på prognoserna igår, men det höll sig i huvudsak längre österut. Det tycker jag var (och är för den delen) skönt. Är ju inte särskilt förtjust i åska.

I övrigt har inte dagen bjudit på några större överraskningar. Har suttit och läst en del och så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home