Monday, June 17, 2019

Blåsigt blev film

Ganska vanlig dag idag också. Hade lite funderingar på balkong på eftermiddagen, men det blåste lite för mycket. Tillräckligt för att min getingskrämma skulle blåsa ner. Tittade istället på matinén som gick på tv. PÅ solsidan (1936). En av de filmer Ingrid Bergman medverkade i innan hon drog till Hollywood. Den var helt okej, men andra halvan kändes lite småseg och slutet var en smula otydligt i vissa avseenden. Men absolut värd att lägga en stund på eftermiddagen på i vilket fall.

Även kvällen har varit lugn på det hela taget. Fixade en omslagsbild till Summer Party-listan och sedan kollade jag på lite jox på SVT Play. Hade funderingar på att läsa lite men fastnade altså vid Play istället. Får väl bli läsning imorgon istället antar jag. En annan sak jag ska göra imorgon är att tvätta. Blir spännande att se om torktumlaren, som ju var trasig senast jag tvättade, är fixad än. Det vore himla bra om den är det för jag har en del lakan och handdukar att tvätta och de blir ju mjukare och skönare om de torkas i tumlaren än i torkrummet. Dessutom ska jag köpa makaroner, handtvål och minst ett frimärke imorgon. Det blir nog också himla spännande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home