Monday, July 29, 2019

Kallt i kylen

Har haft en lugn dag. Tittat på matiné, läst på balkongen, besökt Maxi. I förmiddags upptäckte jag att tillbringaren med vatten jag har i kylen under varma dagar hade frusit. Det var otippat. Eller oväntat kanske vore ett rimligare ord. Uppenbarligen har det varit kallt i kylen, men såvitt jag vet har jag inte rört knappen som reglerar temperaturen. Men antingen har jag väl kommit åt den av misstag eller så är det värmen som gör att termostaten påverkas att tro att det är varmare i kylen än det egentligen är.
Värmen ja. Sista varma dagen för den här sägs det. Även om jag inte är någon värmeälskare tycker jag ändå det varit hyfsat uthärdligt för att var så varmt som det varit, och varma sommarkvällar på balkongen är så klart ljuvligt. Men på sitt sätt blir det skönt med lite svalare väder. Man sover ju bättre, och man behöver inte anpassa sig till vädret på riktigt samma sätt.
Har fan lite för rörigt på rumsbordet för tillfället.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home