Friday, July 05, 2019

Stillsamt och en trasig antenn

Stillsam fredag. Inte gjort något särskilt egentligen. En promenad till stan, lite läsning, den vanliga fredagsritualen med tidning, vin och musik. Finns väl inte så mycket mer att tillägga egentligen.
Ser att den gamla tv-antennen på taket mitt emot verkar ha blåst sönder. Eller blåst sönder mer kanske man ska säga, just den del det handlar om har sett ut att sitta lös ganska länge. Återstår att se hur lång tid det tar innan den (delen alltså, inte hela antennen) lossnar. När jag var lite tyckte jag alltid att tv-antenner såg ut som något slags strålvapen från en science fiction-film. Jag tänkte att de i hemlighet var en del av jordens försvar mot en eventuell rymdinvasion. Jag vet inte om jag ännu helt riktigt uteslutit den möjligheten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home