Sunday, October 20, 2019

Partajande

Igår hade jag då alltså årets födelsedagspartaj. Visserligen fyller jag inte förrän om en vecka, men det passade av olika anledningar bättre att ha kalaset den här helgen. Vill man snitsa till det lite kan man ju rentav säga att det var inledningen på en hel veckas firande.
Det var roligt. Drack gröna hissen och bjöd på lite olika tilltugg, allt i från hembakta kakor och tårta till inte alls hemgjorda chips och russin. Störst åtgång var det nog på västerbottenschipsen och vindruvorna. Gröna hissen var faktiskt oväntat gott. Visst, inte omtumlande gott kanske, men helt okej och så framförallt en roliga grej såklart. En skön doft av pilsnerfilmstid liksom. Det blev en lyckad kväll helt enkelt.
Idag har jag varit trött. Mestadels på grund av kalasandet och de alkoholhaltiga drycker som intogs såklart, men antagligen också som en reaktion på det arbete jag lagt ner inför festen. Har ju trots allt hållit på med städning, bakning och diverse förberedelser större delen av veckan. Jag tycker sådant är roligt, men det vore ju dumt att säga att det inte också tar på krafterna. Har lite pynt och ballonger och så kvar att plocka ner, men det tänkte jag göra imorgon. Har inte riktigt orkat eller kommit mig för idag.

Blev även en hel del tårta kvar. Det får jag smälla i mig under veckan. Att smyga igång firandet lite i förväg har sina fördelar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home