Monday, November 04, 2019

Matnostalgi

Lagade min barndoms köttfärssås till middag idag. Som en liten hommage till att det var vad jag alltid önskade till middag på min födelsedag, tyckte att det kunde passa bra nu när firandet avslutades igår. Det var gott. Och så blev det ett par portioner över att spara för framtida konsumtion. Det är ju alltid en bonus.
I övrigt ingen jättespeciell dag. Läste ut Kirke i eftermiddags. Den var mycket bra. Rekommenderar den varmt. Uppskattar mycket hur den liksom vänder på perspektiven och ser på de gamla myterna från en annan vinkel, med en annan protagonist. Skulle mycket väl kunna användas som utgångspunkt för en diskussion kring källkritik och hur perspektivet påverkar berättelser. Därtill som en grundkurs i grekisk mytologi. Hade jag varit lärare hade jag definitivt använt den i min undervisning. Läs den!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home