Sunday, January 05, 2020

Från barmark till barmark

I eftermiddags började det snöa. Efterhand övergick det till regn och allt blev slask. Nu är till och med slasket borta. Det tycks vara denna vinters kännetecken.

Dagen har varit ganska vanlig. Något ovanlig i att jag blev färdig med saker och ting ovanligt snabbt och tidigt, och i att morsan och farsan serverade finmiddag med rödvin. Det, och att juniorkronorna lyckades knipa det där bronset, var trevligt. Har i övrigt läst, och lät eftermiddagen tonsättas av Dvořáks Från nya världen. Ingen dålig dag. Vann dessutom 30 kronor på triss, som blev 60 till på den nya lott jag bytte vintslotten mot.

Borde kanske få ihop några sammanfattande ord om 2019, och några framåtblickande mot 2020. Vi får se hur jag kommer mig för. Imorgon ska jag hur som helst se den roliga matinéfilmen Stjärnsmäll i frukostklubben på SVT. Den tycker jag att alla borde titta på.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home