Monday, August 31, 2020

Lovande möte och fyndpris på glas

Var uppe på kontoret en kort sväng idag för att diskutera en grej med redaktörn och fylla i ett papper till AF. Positivt möte. Börjar kännas riktigt lovande. Faller allt på plats kan det bli riktigt bra relativt snart.

Tittade på dagens matiné Frun tillhanda (1939). Inte den bästa jag sett, men helt okej att lägga någon timme på. Sedan kom jag på att jag kanske skulle lösa in några av de vid det här laget ganska många poäng jag samlat på mig i en enkätpanel jag är med i mot ett presentkort. Kikade runt lite bland alternativen och i en av butikerna hittade jag ett par (ganska dyra) vinglas jag för inte alls särskilt längesedan läste en synnerligen varm rekommendation av. Så dom slog jag till på. Det är ju sådant där man inte riktigt lägger pengar på när man måste betala för det utan nöjer sig med betydligt enklare alternativ, samtidigt som det kan vara kul att ha något "finglas". Hur som helst landade det i att jag fick ett par glas vars ordinarie pris är en bra bit över 600 för totalt 19 spänn. Det kan man kalla fynd, särskilt som allt jag behövde göra för det var att besvara ett gäng enkäter, vilket av och till rentav kan vara rätt intressant och kul. Och det bästa är att jag bara gjorde över med omkring en sjundedel av poängen.

Improviserade också ihop en synnerligen lyckad maträtt på renskav och lite jox till middag. Så allt som allt får man väl kalla det för en rätt bra dag. Dock trist att höra att BIK fått covid i truppen. Men förutsatt att ingen blir allvarligt sjukt får man väl försöka se det goda i det onda och att det på sätt och vis är tur att det hände nu och inte när tävlingssäsongen dragit igång.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home