Monday, November 09, 2020

Växlar upp

Varit en smålugn dag. Jobbat lite grann, men inte haft några större uppgifter att ta tag i. Resten av veckan blir det dock full fart. I skrivande stund 5-6 (beror på hur man räknar) reportageuppdrag tis-tors. Räknar med att skrivandet av artiklarna kommer spilla in även på fredag. Egentligen är det något uppdrag mer än vad jag skulle vilja ha sett till antalet dagar, men nu har det råkat slumpa sig så att mycket koncentrerats till den här veckan och då är det bara att bita ihop och jobba på.

Tittade såklart på finalen av decenniets mästerkock. Visst är Catarina en värdig vinnare sett över säsongen, men jag hejade på Klara. Mindes henne bara vagt från den säsong hon vann, så hon har verkligen imponerat och överträffat mina förväntningar. Trevligt program hur som helst. Kändes rätt tydligt att nivån  på matlagningen överlag var minst ett snäpp över de vanliga säsongerna, samtidigt som stämningen och känslan var lite mer avslappnad och prestigelös.

Såg förresten nu att jag fått mail om att jag blivit antagen som medlem i journalistförbundet. Det hade man inte kunnat tro för ett år sedan att jag ens skulle komma på tanken att ansöka om medlemskap där. Men sånt är livet, man vet aldrig riktigt vad som kommer hända och vilka dörrar som öppnas. Det är det som är charmen med att leva.

Imorgon är det på tal om mitt yrke alltså dags för rapporterande igen. Ett uppdrag i Degerfors på morgonen, sedan ett nere på stan efter lunch. Hjulen snurrar vidare i tidningsfabriken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home