Monday, November 02, 2020

Samtal som inte kom fram

En vanlig måndag på det stora hela. Dock en blåsig sådan. Men kan inte påstå att jag gjort något speciellt. Skulle ringa för att höra mig för om möjligheterna till en intervju, men inget av telefonnumren vi hade fungerade (det ena gick till en annan person, den andra var bortkopplat och hade ingen abonnent), så där får jag försöka jaga vidare efter möjliga kontaktvägar under morgondagen.
Just ett sådant samtal som det handlar om här, när man fått i uppdrag att göra ett hemma hos-reportage hos någon helt vanlig människa som "råkat" flytta in i en nybygge och man i princip ska ringa för att out of the blue fråga "vill du visa upp ditt hem i tidningen?", det är nog den del av jobbet jag är minst bekväm med. Man får ju gå in i yrkesrollen och bara göra det, vara professionell, men jämfört med andra jobb finns det en liten tröskel att ta sig över. Men det är väl det man är obekväm med som också är utvecklande antar jag.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home