Friday, February 05, 2021

Gamla hits

En förhållandevis lugn och skön fredag. En del jobb utan att det blev stressigt. Fullkomligt ljuvligt vinterväder under eftermiddagens promenad. Bra resultat på På spåret. Fortfarande obesegrad den här säsongen. Brukar ju alltid vara något program man inte lyckas slå båda de tävlande lagen, men vore såklart trevligt att gå obesegrad genom hela säsongen.

Tidigare i veckan fick jag skivan jag beställde för ett tag sedan med sånger på temat mat och dryck (fast i ärlighetens namn mest dryck, av de starkare slaget). Mestadels inspelningar från 30-talet, men också några från 40-talet och 20-talet, någon enstaka från 50-talet, ett par stycken ännu äldre (den äldsta en inspelning av Hela går från 1905). Lyssnade igenom den förut idag. Mycket trevlig. Utöver sångerna också en del sketcher och monologer, flera av dem med min idol Thor Modéen från när han ännu var mer revystjärna än filmstjärna. Lär nog åka fram någon gång när det vankas kalas.

För helgen har jag inget särskilt planerat. Lär nog bli fokus på vila och återhämtning skulle jag tro.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home