Monday, February 08, 2021

Inte så stillsamt

Det har inte varit en lugn och stillsam dag. Har haft fullt upp med jobb mest hela dagen. Pratat i telefon, skrivit, ringt några fler samtal, skrivit om, skrivit lite till. Jobbat på helt enkelt. Med tanke på tiden som är kvar till deadline ligger jag hyfsat långt framme. Det är bra, för då finns det ju utrymme för om det dyker upp något oförutsett.
Utöver jobbet har jag inte hunnit med särskilt mycket. En promenad på eftermiddan för att få lite luft och kunna fortsätta jobba på effektivt. Traditionsenlig kamp mot sömnen framför Vetenskapens värld. Har nämnt det förut men av någon konstig anledning somnar jag nästan alltid när jag tittar på just Vetenskapens värld. Inte för att jag är uttråkad, tvärtom tycker jag att det alltid är intressant de gånger jag tittar på det. Men det måste sitta i huvudet på något vis.
Kommer fortsätta jobba på imorgon. Har ytterligare ett par, tre samtal att ringa då men huvudfokus kommer nog ligga på att skriva och producera text. Det är ju trots allt vad mitt jobb går ut på.

På tal om jobbet och ringa samtal förresten, det är rätt anmärkningsvärt hur mycket mer bekväm (eller i alla fall mindre obekväm) jag blivit med att prata i telefon och att ringa till folk under året som gått sedan jag började på tidningen. Och hur mycket bättre jag blivit på det. Jag antar att övning ger färdighet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home