Thursday, February 25, 2021

Reabesök

Kikade in på bokrean en sväng. Tycker det var lite sisådär med skönlitteraturen i år, där fick jag bara med mig en Atwood jag inte läst, men kom i övrigt därifrån med några trevliga böcker i den kategori man skulle kunna kalla lite mindre påhitt. Kalle Linds Hassebiografi, Västerbros Pesten år och så en liten bok där Carl Johan De Geer skriver om Tårtan, den sistnämnda innehåller dessutom dialogen till hela serien så det känns ju som ett kalasfynd. Saknade dock det där bordet de haft något år med enstaka exemplar av böcker som blivit över under året, där har man ju ofta kunnat göra de allra bästa fynden. Nu är ju dock det här ett lite speciellt år där man fått ta hänsyn till att det ska finnas yta för att undvika trängsel så det är väl lätt att tänka sig att de fått möblera lite glesare än de skulle ha gjort ett vanligt år. Då får man ju också plats med lite färre böcker och då blir det väl det udda och det som inte finns med i katalogen som får stryka lite på foten. Är dock nöjd med skörden. Och kanske kan det bli en sväng till framåt slutet på rean och se om jag hittar något då som jag missade nu.

I övrigt ingen spektakulär dag. Hade hoppats kunna börja lite med webbpubliceringen av nya numrets artiklar, men av olika skäl så var det tyvärr inte möjligt så då får jag fixa det under morgondagen. Det är ju faktiskt arbetsdag då också.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home