Sunday, March 28, 2021

Skit!

Västerås - Bofors 5-3 (1-1, 2-1, 2-1)

Tråkigt med förlust. Kändes dock inte helt oväntat. Det är ovanligt att svepa en matchserie, och det var vinna eller försvinna som gällde för Västerås. Förhoppningsvis kan vi studsa tillbaka och vinna nästa match istället. En smula oroande dock att Juel inte tycks ha varit i sin allra bästa form under slutspelsmatcherna. Blir det jämnt behöver man en målvakt i toppslag.

Tilläggas bör att matchen spelades igår. Men eftersom jag då var ute och åt middag (och sedan drack några glas här hemma) med en god vän skriver jag om det först nu. Var en trevlig och trivsam kväll. Vis av erfarenheten från våra senaste utgångar som resulterat i grav bakfylla hade jag den här gången förberett med vichyvatten och cola som man kunde varva vinet med när vi fortsatte kvällen här efter den restriktionsenligt tidiga stängningen på puben. En framgångsrik taktik. Har knappt varit bakis alls idag. Däremot väldigt trött, men det beror nog mest på att det blev sent och att jag behövde kliva upp vid elvatiden. Passade på att köpa påskgodis när jag ändå var på maxi. Precis som vanligt blev det naturligtvis betydligt mer godis än jag hade tänkt. Men men, man får väl se det som en påsktradition antar jag.

Under dagen igår blev fönstren putsade här. För första gången på i alla fall 3-4 år. Det blir ju lätt att man inte tänker på hur skitiga fönstren är, men det är slående vilken skillnad det blir när de väl är putsade. Lite som att gå från en grynig vhs på en gammal tjock-tv till full hd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home