Saturday, August 21, 2021

Krogar

Eftersom vi hade deadline igår knallade jag ner till puben för en traditionsenlig deadlinepunsch. Det var trivsamt, även om jag givetvis gärna sluppit coverbandet som stod och väsnades. Idag åkte jag med morsan och farsan och käkade ute på lakelodge. Det var riktigt najs. Tyvärr var den rätt jag först tänkte beställa slut, men det är sånt som händer. Om inte annat kan man ju se det som en anledning att åka dit fler gånger.

I övrigt har jag haft det relativt lugnt. Hann faktiskt färdigt med jobbet någorlunda tidigt igår. Såg om Sjätte sinnet ikväll när jag fick se att den gick på tv. Förstår fortfarande inte varför alla tyckte den var så läskig när den kom. När jag var ute på promenad i eftermiddags hörde jag märkliga pip. Först när jag var helt nära upptäckte jag att de kom från en måsunge som med sorgsen uppsyn stod mitt på gatan. Det förvånade mig. Framförallt att den verkade så tja, liten. Det var inte så att den var en dununge men den kändes inte heller alldeles flygfärdig. Det förvånade mig för alla andra måsungarna blev ju flygga för en månad sedan, vissa rentav tidigare än så. Därtill har de vuxna måsarna sedan några veckor flyttat till sina vinterkvarter längre söderut och längs kusterna. En ganska ung måsunge som ännu ger upp ett läte som ropar den efter sina föräldrar borde inte springa omkring på backen nu. Det är en anomali. Jag är som bekant ingen större vän av måsar, men det gick inte att undvika att tycka lite synd om den här ungen.

På återhörande.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home