Monday, August 09, 2021

Åter till vardagen

Så började jobba igen idag. Planeringsmöte, inte hårdare start än så. Lär varva upp mer och mer under veckan.

I övrigt relativt lugnt. Hann ner till stan för ett par ärenden innan jag skulle iväg till redaktionen. Rörde ihop en smarrig pasta till middag. Suttit och läst under kvällen. Det har varit vardag liksom. Missade dessvärre den ljuvliga Augustas lilla felsteg (1933) som gick som matiné på eftermiddagen pga jobbet, men den ligger på play och jag har den på dvd så det må väl ha varit hänt antar jag. En av de första gamla filmer jag såg för ett drygt decennium sedan och som fick mig att förälska mig i det gamla svartvita. Fast att det var den jag såg visste jag inte då, det blev jag varse först när jag tittade på den häromåret, fick en vag känsla av att ha sett den förut och sedan insåg vilken film det var när repliken om att "kvista ut till Vaxholm" dök upp. Har du inte sett den får du passa på nu när den finns på svt play.

Helt överraskande lite varmt här inne just nu. Det hade man vant sig av lite med efter att det varit relativt svalt några kvällar. Man kan ju alltid hoppas att det är en engångsföreteelse.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home