Tuesday, February 22, 2022

Rena kläder i garderoben och matlådor i frysen

Har gått fint med både tvätt och grytkok idag. Inte riktigt lika bra att koka potatis (som jag i ett infall blev sugen på till grytan). Mest tror jag för att jag råkade köpa alldeles för stora potäter så att de hann bli överkokta på utsidan innan de var klara i mitten. Eller så fuckade jag bara upp på något vis. Är ju trots allt väldigt sällan jag kokar potatis så hade ju varit överraskande om det blev perfekt.

Det som krånglat mest under dagen var annars när jag var och handlade. Började med att jag fick vända efter ett par hundra meter för att jag glömt väskan. När jag väl kom till affären var de bra, gammeldags korgarna var slut, det var saker jag skulle ha som inte fanns, påsen att lägga potatisarna i var omöjlig att få upp och givetvis hamnade jag sedan i den segaste jävla kön som fanns. Hann väl bli lite småirriterad där ett tag, men det kan man ju bli så länge det inte går ut över någon annan.

Därutöver har det varit hyfsat lugnt. Har rentav hunnit både läsa en stund och tvätta håret (inte samtidigt). Gott så.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home